hej rup! - Úvodná stránka

stránky

pre tých,

čo sa neboja

rozmýšľať inak

06. 12. 2019 • úvodná stránka • rubriky • linky •

 

Úvodná stránka
O čom to tu je?
Deforma školstva
Vojna v Iraku
Dôchodková deforma
Rok 1968
November `89/ Slobodné voľby
Slovenská ľavica
Zelení
Socializmus
Alter/globalizácia
Latinská Amerika
Osobnosti
Ostatné
NATO
Weblinky
Rozšírené vyhľadávanie
Osobná úprava

Vyhľadávanie



Z archívu



Pracovné podmienky žien v odevných fabrikách v Poľsku

Joanna Szabuńko – Anita Seibert – Anna Kamińska

Vo všetkých častiach sveta sú v odevnej výrobe zamestnané predovšetkým ženy. Podobne globálnym javom je aj zvyšovanie zisku prostredníctvom porušovania štandardov práce, ktoré definuje medzinárodné právo. Zamestnanci a zamestnankyne sú pod tlakom veľkých spoločností nútení pracovať v zlých pracovných podmienkach. Poľsko nie je v tomto ohľade výnimkou, a preto sa naň zameral aj tento výskum.

(20. 02. 2006)



Linka na dnes



ZNet

Americké „spoločenstvo ľudí usilujúcich sa o spoločenskú zmenu". Sesterská stránka ZMagazine - obe spoluzakladal ekonomický teoretik a politický aktivista Michael Albert. Obrovské zhromaždisko najrôznejšieho alternatívneho materiálu - zvlášť silnými stránkami sú zahraničná politika USA a alternatívna ekonomická vízia. ZNet spolupracuje s veľkým množstvom významných osobností svetovej „alternatívnej scény", od Rusa Borisa Kagarlického cez Američana Noama Chomského až po Indku Arundhati Royovú. Ak by ste zo všetkých zahraničných stránok mali kliknúť len na jednu-jedinú linku, mal by to byť ZNet.


Komentáre
k článku: Bľakot a bes
(zo dňa 16.03.2005, autor článku: Gabriela Rothmayerová)

Komentár zo dňa: 21.03.2005 16:12:19
Autor: Michal Polák
Titulok: Viliamovi Búrovi
Myslím, že ten komentár je mierne od veci, aspoň pokiaľ sa týka hlavnej témy článku. Picasso je tam ako príklad nie totálneho novátorstva, ktorému nerozumie nikto vrátane kritiky, ale ako umenia, ktoré bolo rozpoznané ako hodnotné, napriek tomu, že nebolo v masovej obľube. Medzi masy sa chápanie Picassovho umenia šírilo oveľa pomalšie. VPM by pri takom niečom mali hrať nezastupiteľnú úlohu, a nie orientovať sa podľa píplmetrov, ktoré odrážajú iba existujúci vkus, ale nikdy ho nedokážu meniť.

K tomu, ako to poňal Viliam, len jedna poznámka. Pokiaľ ide o ľudí, ktorí sa skutočne uznania za života nedočkali, povedzme takého van Gogha, tak treba iste uznať, že skutočne na sto percent nedokáže také niečo odhadnúť nikto. ALE. To neznamená, že verejná podpora nedokáže poskytovať oporu oveľa väčšmi, ako nejaký súkromný sektor, ak je správne inštitucionálne nastavená. V Británii existuje popri verejnoprávnej BBC, ktorej úlohou je "vychovávať, informovať a zabávať" (v tomto poradí) aj verejnoprávny Channel 4, ktorého poslaním je orientovať sa na menšinové a experimentálne záležitosti - teda práve na to, z čoho môžu (aj keď nemusia) byť budúci van Goghovia (v tomto prípade televízni). Vždy je subjektívnym hodnotením, nakoľko sa mu to darí, ale ako správne podotkol Peter Gűrtler, je už na občanoch, aby si také niečo ustrážili. Ale odnož C4, Channel 4 Films, má okrem iného na svedomí filmy ako Plytký hrob (Shallow Grave) alebo Trainspotting, takže to myslím nebude také zlé.

Reakcia na komentár
"Viliamovi Búrovi"

Meno (alebo prezývka):  
E-mail:  
Titulok (nadpis komentára):  

A ešte kontrolná otázka: Koľko písmen je v slove "hejrup"?



Základom tohto webu je redakčný systém phpRS napísaný v jazyku php.
Úprimná vďaka za pomoc pri jeho úprave patrí (v chronologickom poradí)
Viliamovi Búrovi, Robertovi Zelníkovi a Petrovi Gočevovi.