hej rup! - Úvodná stránka

stránky

pre tých,

čo sa neboja

rozmýšľať inak

30. 05. 2020 • úvodná stránka • rubriky • linky •

 

Úvodná stránka
O čom to tu je?
Deforma školstva
Vojna v Iraku
Dôchodková deforma
Rok 1968
November `89/ Slobodné voľby
Slovenská ľavica
Zelení
Socializmus
Alter/globalizácia
Latinská Amerika
Osobnosti
Ostatné
NATO
Weblinky
Rozšírené vyhľadávanie
Osobná úprava

Vyhľadávanie



Z archívu



McDonald's má smolu - v Európe sa cenzurovať nebude

Miroslav Spišák

Európsky súd pre ľudské práva v utorok rozhodol v prospech dvoch britských občanov, ktorých pred niekoľkými rokmi zažalovala mamutia firma McDonald´s za nactiutŕhanie. Mali sa ho dopustiť tým, že si dovolili na verejnosti rozdávať letáky, v ktorých ho obviňovali z poškodzovania životného prostredia, krutosti k zvieratám, vyplácania nízkych miezd a podobne. Podľa Európskeho súdu pre ľudské práva sa však obžalovaným nedostalo spravodlivého súdneho procesu – kým obrovská firma mala k dispozícii milióny dolárov, Daveovi Morrisovi a Helen Steelovej britská vláda uprela právo na finančnú pomoc pri procese. Tento výsledok je zhodou okolností nesmierne významný aj pre Slovensko. Len pred dvoma týždňami zažalovalo vedenie ružomberských papierní (Mondi Business Paper SCP) skupinu nových odborárov za „nemajetkovú újmu“ - za to, že o nej šírili údajne falošné informácie.

(18. 02. 2005)



Linka na dnes



Mladí sociálni demokrati

Na to, že pôvodné materské strany MSD sa ponevierajú na okraji mediálneho záujmu, ďaleko od pribuchnutých vrát parlamentu, je mladá umiernená ľavica pozoruhodne optimistická a činorodá. Že sa pritom zároveň opatrnícky pridŕža chvosta západného sociálnodemokratického dinosaura je fakt; ale čo robí, nerobí zle.


Komentáre
k článku: Podporte pripomienky k dopravnej politike Slovenska!
(zo dňa 08.03.2005, autor článku: Priatelia Zeme-CEPA)

Komentár zo dňa: 18.03.2005 00:22:58
Autor: JK (J@K)
Titulok: Doprava na Slovensku
Nechcite pre Boha, aby profesionálne riadil rezort dopravy človek, ktorý má s dopravou spoločné asi toľko, ako ja s výskumom mimozemských civilizácií. Dopravná politika tejto gubernie je momentálne o tom, ako hlboko je kto komu schopný vliezť do zadku a čo za to?! Hlavne - čo za to?!?! Železničné spoločnosti (štátne!!) na lobing prostriedky asi nemajú. No ale čo nebolo, môže byť! "Transformácia" železníc, ktovie už koľká, je na spadnutie. Kto na nej zarobí, "that is a question"?! No a na to, aby sa po našich cestách furmanilo kamiónmi o prietrh, netreba veľa, stačí mať ministra, ktorý vie hrať na trúbe alebo piecť krémeše...Doprava - to je vedľajšie!!! Alebo že by otázka stála aj ináč:"Čo za to?"
Ináč by sme my, obyčajní otroci v tejto gubernii, neplatili najvyššie spotrebné dane s uhľovodíkových palív a súčasne nemali najnižšiu priemernú mzdu v EÚ. (Samozrejme, asi sa netýka Bratislavy)

P.S. Ospravedlňujem sa tým bratislavčanom, ktorí trpia sústavným rastom reálnych miezd, rastom životnej úrovne, a ich mzdy sa pohybujú na úrovni 7000 - 8000 Sk mesačne. Taká je totiž realita na Slovensku!!! "Pozdravujem" Kaníka, Mikloša a Dzurindu, nech sa im darí tak, ako nám. Nič viac...Nech im Boh pomáha tak, ako oni nám!

Reakcia na komentár
"Doprava na Slovensku"

Meno (alebo prezývka):  
E-mail:  
Titulok (nadpis komentára):  

A ešte kontrolná otázka: Koľko písmen je v slove "hejrup"?



Základom tohto webu je redakčný systém phpRS napísaný v jazyku php.
Úprimná vďaka za pomoc pri jeho úprave patrí (v chronologickom poradí)
Viliamovi Búrovi, Robertovi Zelníkovi a Petrovi Gočevovi.